Sega Genesis Mini Review: Spin Dash to the Glory Days of 16-Bit Gaming

Sega Genesis Mini

Sega Genesis Mini review: zo goed als je je herinnert

"De Sega Genesis Mini reproduceert trouw de gloriedagen van Sega met uitstekend hardware-ontwerp en een grote bibliotheek met geweldige games."

• Authentiek ontwerp

• Enorme bibliotheek met spellen

• Schoon, handig menusysteem

De Sega Genesis Mini is op tal van fronten een succes. Het overtreft ver de bouwkwaliteit van de vele knock-outs van derden die eraan voorafgingen, door kunstig de iconische hardware in pint-formaat vorm te recreëren. De Genesis Mini is echt een authentiek eerbetoon aan de hoogtijdagen van Sega en het uitpakken ervan bracht me terug naar het midden van de jaren 90 toen ik voor het eerst een Sega Genesis als een geschenk ontving.

Naast het kijken en voelen van de rol, biedt de Sega Genesis Mini uitstekende emulatie en een torenhoge bibliotheek met games. Dit is een retro-console die aantrekkelijk is voor zowel de toegewijde Sega-fan als de casual speler die alleen zijn jeugd wil herleven met vrienden en familie op de bank.

Schat, je hebt mijn Sega gekrompen

Sega Genesis Mini

Ik ga me niet verontschuldigen voor die verwijzing naar Schat, ik heb de kinderen gekrompen. Die ongelooflijk gekke film uitgebracht in hetzelfde jaar dat de Genesis op de markt kwam, dus het voelt gepast. De Sega Genesis Mini is wat je zou krijgen als Wayne Szalinski zijn psychiater op je geliefde Sega Genesis richt. De Sega Genesis Mini is ongeveer 6,5 ″ x 5 ″ en is precies wat we van deze retro miniconsoles verwachten.

Dit is zo plug and play als het wordt.

Ontworpen om het originele Noord-Amerikaanse model te weerspiegelen, heeft de Sega Genesis Mini een aan / uit-schakelaar en een bedienbare witte resetknop. Het zou waarschijnlijk gemakkelijker zijn geweest om gewoon met een normale knop te gaan die vergelijkbaar is met het ontwerp van het tweede Genesis-model, maar Sega wilde duidelijk dit een reis naar nostalgie maken.

Zelfs de functies die alleen voor de show zijn, zijn charmant nauwkeurig naar het origineel. Het heeft een niet-bedienbare volumeschuif, miniatuur cartridge-slot met een veerbelaste klep, en zelfs de uitbreidingspoort waar de Sega CD en 32X add-ons zouden gaan.

Sega Genesis Mini

De Genesis Mini kan op een tv worden aangesloten via het meegeleverde HDMI-snoer en wordt gevoed door de USB-adapter. Ik was ongeveer een minuut aan de slag nadat ik het uit de doos had gehaald. Dit is zo plug and play als het wordt.

Je krijgt een paar bedrade controllers met drie knoppen bij de Mini. Gelukkig hebben deze USB-pads zes voetkoorden, dus er is waarschijnlijk geen extender nodig. De drie-knops controllers zijn zowat exacte replica's van de originelen. Als ik niet wist dat Sega deze net had vervaardigd, zou ik denken dat het extreem goed onderhouden originelen waren.

De Sega Genesis Mini heeft een extreem indrukwekkende line-up, zowel in kwantiteit als kwaliteit.

De acht-directionele pad is nog steeds beter dan een behoorlijk aantal moderne d-pads, terwijl de A-, B- en C-knoppen net zo papperig en verschillend zijn als ik me herinnerde. Ik wou dat Sega had gekozen voor de bijgewerkte zool met zes knoppen die een betere vorm en algehele uitstraling had, maar ik begrijp dat dat niet zou zijn afgestemd op het consoleontwerp. Ahem, Retro-bit heeft echter een officieel gelicentieerde zesknoppencontroller te koop.

Sega Genesis Mini

Controllers hebben een lange weg afgelegd sinds de jaren 90. Dit is geen klop op Sega omdat de Nintendo- en Super Nintendo-controllers hetzelfde probleem hadden, maar het duurde langer voor consolefabrikanten dan je zou verwachten om een ​​controller te creëren die comfortabel is voor lange spelsessies. De Genesis-controller heeft wat nodig is om de meegeleverde games te spelen, maar als ik de optie had om een ​​moderne gamepad te synchroniseren, zou ik dat zeker doen.

De bende is er allemaal

Wat is een geweldige miniconsole zonder geweldige games? De Sega Genesis Mini heeft een extreem indrukwekkende line-up, zowel in kwantiteit als kwaliteit. De Sega Genesis Mini komt gevaarlijk dicht in de buurt van de gecombineerde bibliotheekgrootte van de NES en SNES Classics en beschikt over 42 games. 40 van hen zijn Sega-klassiekers, terwijl de ooit Genesis-gebonden Tetris en arcade schiet ze op Darius zoet de pot.

Sega Genesis Mini
Straten van Rage 2

Hier is de volledige lijst met games, die veel van de allerbeste Sega Genesis-games bevat:

• Ecco de dolfijn
  • Castlevania: Bloodlines
  • Space Harrier II
  • Stralende kracht
  • Mean Bean Machine van Robotnik
  • ToeJam & Earl
  • Comix Zone
  • Sonic de egel
  • Veranderd beest
  • Gunstar Heroes
  • Castle of Illusion met in de hoofdrol Mickey Mouse
  • World of Illusion met Mickey Mouse en Donald Duck in de hoofdrol
  • Thunder Force III
  • Super Fantasy Zone
  • Shinobi III
  • Straten van Rage 2
  • Aardworm Jim
  • Sonic the Hedgehog 2
  • Contra: Hard Corps
  • Landstalker
  • Voorbij oase
  • Ghouls 'n Ghosts
  • Alex Kidd in het betoverde kasteel
  • Gouden bijl
  • Phantasy Star IV
  • Street Fighter II: Special Champion Edition
  • Mega Man: The Wily Wars
  • Sonic Spinball
  • Vectorman
  • Wonder Boy in Monster World
  • Tetris
  • Darius
  • Road Rash II
  • Virtua Fighter 2
  • Alisia Dragoon
  • columns
  • Dynamiet Headdy
  • Kid Chameleon
  • Lichte kruisvaarder
  • Monster World IV
  • Eeuwige kampioenen
Sega Genesis Mini
Gunstar Heroes

Officieel gelicentieerde retro-consoles van Genesis bevatten enkele van de grootste hits van Sega, maar ze hebben nog nooit zo'n grote verscheidenheid aan certificeerbare klassiekers ontvangen. Degenen die voor mij opvielen waren Castlevania: Bloodlines, Wonder Boy in the Monster World, Streets of Rage 2, beide Mickey-spellen, Contra: Hard Corps, Gunstar Heroesen Mega Man: The Wily Wars, die de eerste drie belangrijkste Mega Man-spellen compileert. Ik heb veel tijd met elk van deze spellen doorgebracht en zou de Mini alleen voor deze spellen aanbevelen.

De emulatie werd afgehandeld door M2, een Japanse ontwikkelaar die bekend staat om het ontwikkelen van hoogwaardige heruitgaven van klassieke spellen. M2 heeft fantastisch werk verricht. Ik heb de afgelopen maand alle 42 games getest en ik kan gerust zeggen dat elke game briljant is.

De bibliotheek van de Sega Genesis Mini is net zo goed als de SNES Mini.

Zoals bij veel games uit het 16-bits tijdperk, zijn sommige selecties leuk Gouden bijl, houd het helemaal niet goed. Anderen houden van Kid Chameleon en Alex Kidd waren in het begin niet goed. De Genesis Mini bevestigde mijn minachting voor Sonic, maar ik weet dat velen de console alleen voor Sonic's eerste twee avonturen zullen kopen. De bibliotheek laat echt zien hoe Sega destijds gelijke tred kon houden met Nintendo – er is hier veel om van te houden.

Charmant en handig

Sega Genesis Mini

Catchy nieuwe chiptune-themamuziek gecomponeerd door Yuzo Koshiro zoemt op de achtergrond tijdens het zoeken naar een game. De gerenommeerde componist werkte aan de originele soundtracks voor games zoals Straten van Rage 2 en Voorbij oase. De originele box art-pictogrammen kunnen worden gerangschikt in alfabetische volgorde, op genre, releasedatum of spelersaantal. Als u de taal wijzigt, ziet u de kaderafbeeldingen en titels voor verschillende regio's. Je kunt ook het perspectief van de tegels veranderen om in plaats daarvan door games op de rug te bladeren.

Games kunnen worden gespeeld in 4: 3 of breedbeeld. Wanneer je in 4: 3 speelt, kun je kiezen tussen drie randen, waaronder een generieke zwarte achtergrond en een Sonic-achtergrond. Een CRT-filter kan ook worden toegepast in beide weergave-instellingen, hoewel ik liever speelde met de heldere HD-look.

Sega Genesis Mini

Tijdens het spelen van een game kunt u de startknop ingedrukt houden om het menu Save state te openen. Je kunt vier afzonderlijke saves per game hebben en deze direct vanuit het menu laden. In tegenstelling tot de NES en SNES Classics, kun je het spel ook resetten of terugkeren naar het hoofdmenu zonder de console opnieuw in te stellen. Het is een geweldige functie om heen en weer te springen tussen games.

De Genesis Mini heeft echter een vrij groot nadeel. Je kunt games niet terugspoelen – een functie die tegenwoordig veel voorkomt in emulatie. U moet dus regelmatig besparen wanneer u problemen ondervindt. Ik weet niet zeker of je het nog weet, maar veel van deze spellen zijn behoorlijk uitdagend. Een terugspoelfunctie zou een geweldige toevoeging zijn geweest.

garantie informatie

De Sega Genesis Mini wordt geleverd met een jaar beperkte garantie voor alles in de doos, inclusief de controllers, HDMI-kabel en voeding.

Onze take

Sega's uitstapje naar de markt voor miniatuurconsoles is een doorslaand succes. De Sega Genesis Mini bootst getrouw het ontwerp van de originele Genesis na. Het is een charmante kleine plug-and-play die precies werkt zoals geadverteerd. De gamebibliotheek is net zo indrukwekkend en bevat 42 klassieke games die met verbluffende nauwkeurigheid zijn nagebootst. Save-staten en snelkoppelingen in het hoofdmenu maken de Mini luchtig en handig in gebruik, maar we wensten dat Sega een terugspoelfunctie had opgenomen.

Is er een beter alternatief?

Nee, de Sega Genesis Mini is de beste en goedkoopste manier om deze klassieke Sega Genesis-spellen te spelen. Het is ook minstens zo goed als de SNES Mini, hoewel je keuze tussen de Sega- en Nintendo retro-consoles meer te maken heeft met nostalgie dan met objectieve kwaliteit.

Hoe lang blijft dat zo?

We hebben ongeveer 30 uur met de Sega Genesis Mini doorgebracht voor deze beoordeling. Met 42 spellen inbegrepen is er honderden uren speeltijd te beleven.

Moet je het kopen?